CGP - celostna grafična podoba podjetja

Celostna grafična podoba mora biti kakovostno oblikovana

Celostna grafična podoba je pomemben cgp1del javne podobe vsakega podjetja. Z njo se namreč podjetje predstavlja svetu, s tem pa tudi svojim strankam in potencialnim strankam, naročnikom, poslovnim partnerjem, širši javnosti in vsem ostalim. Dokazano je namreč, da je vizualna podoba tista, ki jo najprej opazimo in si jo tudi bolj zapomnimo, zato je CGP zagotovo nekaj, kar potrebuje vsako podjetje, pomembno pa je tudi, da je ta premišljeno in kakovostno oblikovana, saj le tako lahko prinese prave rezultate in ima tudi pravi učinek. Brez nje pa zagotovo ni pametno biti, saj jo boste slej ali prej potrebovali – pri izdelavi logotipa, izdelavi spletne strani, oblikovanju glave računov, vizitk ali oblikovanju embalaže za vaše izdelke.

Vizualna podoba podjetja

S čim vse se podjetje predstavlja javnosti in svojim strankam? To niso le izdelki ali storitve, ki jih ponuja, ampak še marsikaj drugega. Pri vsem tem pa ključno vlogo igra tudi celostna grafična podoba, s katero se določi obliko in barvo logotipa, podobo spletne strani in grafičnih elementov na njej, dizajn vizitk, računov in vseh tiskovin, embalaže izdelkov, ki jih prodaja podjetje ipd. CGP tako določa vizualno podobo podjetja, s katero to komunicira z javnostjo.

Da je CGP kakovostno narejen, je pomembno tako na spletu kot tudi sicer, saj si naši možgani vizualne elemente močno vtisnejo v spomin in so jih hitro sposobni povezati z določenimi informacijami, zato ima lahko CGP pomembno funkcijo pri tem, kako uspešno bo neko podjetje nastopilo na trgu oziroma kako uspešno bo poslovalo. Na tak način torej celostna grafična podoba utrjuje:

  • vidnost podjetja ali njegove blagovne znamke,
  • boljšo prepoznavnost podjetja,
  • večjo zapomnljivost blagovne znamke,
  • boljšo podobo podjetja v javnosti.

Celostna grafična podoba in njeno oblikovanje

Podjetja, ki šele začenjajo svoje poslovanje, ali samostojni podjetniki se navadno zavedajo, da za uspešen nastop na tržišču potrebujejo tudi unikaten logotip. Ob naročilu izdelave logotipa pa je pametno poskrbeti še za izdelavo CGP – logotip je namreč njen sestavni del, saj celostna grafična podoba podjetja vsebuje iste barve, ki se uporabljajo v logotipu, ter je temu tudi oblikovno sorodna. Tako se oblikovno vse lepo sklada in deluje estetsko, zaradi česar podjetje pri strankah s svojo vizualno podobo naredi tudi boljši vtis – tako si ga ljudje zapomnijo po pozitivni konotaciji, ga bolj opazijo, si ga bolje zapomnijo in ga raje izberejo, ko iščejo izdelke ali storitve, ki jih to podjetje ponuja.

Zaradi tega je bistvenega pomena, da je celostna grafična podoba oblikovana čim bolj kakovostno in profesionalno. Pri tem mora oblikovalec nujno upoštevati dejavnost podjetja oziroma področje, na katerem to podjetje deluje, saj ima vsako področje nekatere svoje zakonitosti tudi kar se tiče dizajna. Oblikovalec mora po eni strani vedno upoštevati tudi sodobne trende v oblikovanju, po drugi strani pa poskrbeti za to, da bo CGP deloval čim bolj brezčasno in ga še vrsto let ne bo treba menjati. Seveda pa je pri oblikovanju bistvenega pomena tudi to, da se vizualna podoba podjetja že na prvi pogled loči od konkurenčnih podjetij na istem področju ter tako pripomore k njegovi boljši prepoznavnosti.